h1

scoala

Iunie 13, 2008

Zua buna dragii mei.

Postarea de azi e inspirata de scolile de soferi si de curentul „fitza azi”. Care curent ne corenteaza optic si psihic de ceva vreme si nu da semne ca ar avea vreo intentie sa mai scada la voltaj, …dimpotriva.

Deci io am facut scoala de soferi in urma cu cateva secole. Pe un Renault albastru, vechiutz da’ bibilit si intretinut, pe motorina [sa mor daca mai stiu ce model era], care mergea ca uns si iti era mai mare dragul sa-l conduci. Pe vremea mea, oferta in materie de masini pe care sa inveti „meseria” nu era nu-stiu-cat de variata. Din cate am vazut, aci in Cluj, masinile de scoala variaza. De la tico’uri dragalashe ca niste bomboantze fondante, pana la golanuri butucanoase, masini ale poporului vargate vopsite in galben-roz-mov sau mai stiu eu ce marci straineze si shui.

Ce le fu dat sa vada uatilor mei canini zilele trecute… [oare ghiciti?]. O masina „de scoala”. Niagra, mumoasa, shiny biutifull bling-blingin’.. jeep.. tooareg.  o_O

Si mi-a picat fata. Dupe care am inceput sa fac integrale. Si mi-a dat cu virgula.

Deci mai nou fitzosii fac scoala de soferi pe masini de fitze? Deci tinereii cu tuleie in barbitza abia scapata de babetzica, pe care ii blagoslovesc mami si tati cu jucarii scumpe care le da valoare de sa moara dujmanii ca cine-s ei la op’shpe ani cu ditai gipu’ sub cur, se pregatesc intens pentru intrarea in posesie. Ca doara de ce sa se chinuie intr-un amarat de matiz cand pot sa-si „faca mana” direct in gip? Nu cumva sa le cauzeze schimbarea, dragii de ei, … sa nu aiba de suferit golul ala de sub freza de mânz intzarcat cu coada de la mop, incheieturile alea delicate de printzisor tzinut in puf, curu’ virgin intr-ale corectiunilor regulamentare cu cureaua dupa trantirea vreunei boacane etc.

Io din cate stiu, ..cu cat e mai najpa masina pe care faci scoala [in cazul in care supravietuiesti, lojic], cu atat mai usor iti va fi ca sofer. Ca daca esti obisnuit cu greul, nu clambezi la prima buba [in primul rand], plus ca daca dai de sau ai un otomobil ok, …sofatul o sa ti se para parfum [in al doilea rand].

[[Persoana de fata se exclude. Facut scoala, placut sofatul, condus extrem de putin pe motiv ca nu am prea avut ocazii [sau masina, daca e s-o zicem pe aia dreapta], deci sunt un sofer iesit din cursa de ceva vreme …da’ am permis.]]

Da’ tot nu pricep. Ok.. gip, masina mare, dimensiuni pe masura, ditai avantajul la invatat parcari; masina mare, dimensiuni pe masura, o sa fii respectat in trafic si ma indoiesc ca o sa-ti ia fata vreun tico daca da bot in bot, bara in bara si far in far cu tine [de obicei astia mai maricei capata automat prioritate, ca nu-i nime fraier sa-si faca botul praf in bara de protectie cu garda inalta a unuia mai rasarit, ..corect?].

Mah, … de inteles, inteleg. Dar de priceput… nu pricep.

8 comentarii

  1. ce scoala era?


  2. @iulyan: de ce, te bagi? :)) mah, sincer, nu tin minte. ca am ramas prea cu botu’ cascat sa mai bag de seama si detalii de-astea 🙂


  3. touaregiu’ nu cumva are cutie automată? înseamnă că o să avem candindaţi noi în prime-time categoria accidente letale pe drumurile patriei. It sucks, da’ ăsta-i adevăru’!


  4. mno pacat ca nu mai stii…m abagam si io…:p


  5. mai, ketze…sa vezi cand or face scoala de soferi pe role…ca deh…fitzele nu se discuta.
    mai da-i in puii mei…ca mi s-o acrit de cati pros0it vad zilnic in trafic. dracu le-o dat carnet.


  6. Ketze, cum naiba potzi tu sa faci asa greseala? Care-i diferentza de dimensiuni intre Tico si Tuareg? Cum vrei tu ca retardul ala sa conduca autobuzu’ dupa ce e obisnuit cu manevrarea ascutzitorii? Be serious!


  7. Btw, ketze, tu esti MIA? Mai da si tu un semn de viatza, ce naiba!


  8. o gasesc astia pe elodia si dispari tu…



Lasă un răspuns

