h1

io curva

August 19, 2009

Deci ieri am gatit o bunatate. Pun si reteta mai jos, ca poate veti vrea sa o puneti in aplicare, in forma ei originala, sau in varianta remixata, dupa bunul gust.

Deci am gatit yummy bun si am adus la giob si am pohtit colegii sa se infrupte din umilul preparat. Colegii au gustat, au molfait, au cujetat, au apreciat, dupa care s-au tras concluziile [ca-s mai multe, daca ca, doara am colegi destoinici si carora le fuoarte fuje mintea.. au nuroni antrenati pentru toate probele olimpice care includ alergat, fie ca vorbim de 200 de metri garduri, fie ca vorbim de maraton]. Deci:

Concluzia 1: la returnarea in patria muma, sotul Catzelei va gasi o soata doamna pe strada, gospodina in bucatarie si curva in pat.

Concluzia 2: e mai bine sa ai o curva in bucatarie decat o gospodina in pat.


_______________________________________________________

si reteta [fara cantitati.. se pun ochiometric si dupa preferinte]:

Salata de fasole cu maioneza si usturoi

Ingrediente:

– fasole verde pastai

– morcovi

– telina

– usturoi

– maioneza [recomand preparata in casa, in galbenus crud + galbenus de ou fiert tare; albusurile fierte le puteti taia marunt si incorpora in salata]

– patrunjel verde

– sare


Mod de preparare:

– se fierb impreuna fasolea, morcovii, telina si usturoiul; dupa ce au fiert, se scot, se strecoara, se lasa la racit, apoi se taie cat de marunt doriti;

– curatati cativa catei de usturoi, apoi taiati-i marunt si adaugati-i peste legumele taiate;

– tocati marunt frunzele de patrunjel verde si adaugati-l in compozitie;

– adaugati maioneza si amestecati usor pana la omogenizarea complete;

– adaugati sare [si eventuale alte condimente] dupa gust.

… si evident ca Pofta buna! 🙂

** merge foarte bine cu rosii de gradina, castraveti sau ardei langa; amu’ imi pica fisa ca ardei sau gogosar as putea sa incorporez direct in compozitie.. 😀 Eh, .. data viitoare. 🙂

______________________

Asta e reteta de la mama Catzalei, mare gradinareasa, gospodina si nu in ultimul rand, tanara pensionara de succes.

Recunosc ca am avut dubii prima daca cand am auzit-o; maica-mea spunea ca e mai buna chiar decat salata de boeuf, insa avand in vedere ca aia e salata mea preferata, nu prea am pus eu mare baza pe recomandare -desi mamele trebuie ascultate, da? – si m-am foarte mirat sa vad ce buna poate fi asta mica si leguminoasa. Evident ca nu se compara cu salata bovina decat daca aceasta nu ocupa locul prim in preferintele personale, caz in care …ghinion, asta e, modificare de ierarhie salatristica. 🙂

Daca va hotarati sa o faceti, da-ti-mi de veste ulterior ospatului sa stiu cum vi s-a parut.

8 comentarii

  1. La ora asta mi se-ntinde gatlejul de foame si, citind ce-ai scris, mi se facu o pohta adanca de molfait. Orice, orice. D-apoi no, nu mai plec acum sa-mi mai iau de mancare. Mai rabd pana la 4.


    • @Liviu: daca erai nitelus mai aproape geografic, faceam un efort si iti trimiteam ceva de molfait :))


  2. Hau. Acuma manc la serviciu. Ioi bine mere, Doamne!


  3. […] asa, asa, …asa si asa.. si ..de ce nu, asa! « io curva cauta tu numa’ august 20, 2009 Nu m-am cautari  mai ocupat de cautari in ultima […]


  4. sa stii ca o sa o incerc si eu la un moment dat si o sa-ti dau de stire….cu ce-s foarte ce acord eu…cu concluziile colegilor…asa trebuie sa fie o femeie!!!

    Bafta la degustari in cotninuare…o sa deveniti niste experti in viitorul apropiat:P


  5. Pune şi o lecuţă de carne fiartă cu miroase, ca pt tobă


  6. Şi după ce mă uitai peste răţetă, dacă permiţi să îţi dau fo 2 sugestii:
    – lasă morcovii şi ţelina crude, îs mai funny şi funky când troznesc între colţi

    – nu mai fearbe usturoiul că nu mai are nema gust


    • @http://www.tahemet.blogspot.com/ – usturoi se pune si la fiert, cu fasolea si restul radacinoaselor, dar se pune si crud, chiar pe final de preparare 😉 cat despre carne… nu ca m-as fi dat de partea vegetarienilor, dar nu ma foarte innebunesc dupa dansa [carne si anume]. multamesc pentru sujestie, voi proba totusi, o data viitoare, si varianta „de dulce” 🙂



Lasă un răspuns

