h1

lapte fara vaca

Iulie 7, 2010

*cascat preluuuuuuuuuuuuung*

mmmneata…

*clipocit somnoros din pleoape*

azi e un nu-stiu-ce in aer care m-a lancezit de cu buna dimineata. e si innorat afara, ce-i drept. am avut si devieri de la programul obisnuit din timpul saptamanii „de lucru”. motiv pentru care inclusiv micul dejun a fost decalat cu vreo 2 ore. pe care le-am dormit. ma rog, partial…. in fine.

deci micul dejun. mai intai o sa explic ce inseamna tirania parinteasca a mic-dejunului traditional: cel putin 4 ingrediente, printre care musai-neaparat ou [fiert sau ochi], cremvursti [sau alt mezel, sau friptura rece din piept de pui sau toate], cas [sau urda sau cascaval sau telemea], cruditati, paine etc.  Ok, e  foaaaarte yummy, arata extraordinar, combinatiile ingredientelor sunt mmmhmmmm…. dar e si foarte satios si „ingreunant” in acelasi timp. revine in peisaj tema parintilor care ori te vad prea slab[a] oricate tone ai avea, ori vor sa fie ei linistiti ca macar cat ai stat la ei acasa/cu ei la masa, te-ai indopat corespunzator si n-o sa mori de foame [cel putin urmatoarele 48 de ore].

asa sunt si ai mei. motiv pentru care in perioada cat am stat cu ei am si pus niste kilograme in plus pe rafturi. motiv pentru care desi am incercat, nu am putut rezista tentatiei si nu am reusit sa ma tin de micul dejun traditional [al meu]: musli cu lapte. mai exact, musli cu fructe uscate, seminte si alune. si lapte. care e perfect si genial, mai ales atunci cand suferi de „shy bowels syndrome”.

de cand am ajuns aici am reluat regimul matinal. am gasit la Tesco cea mai combinatie perfecta de musli [dupa vreo 2 tentative mai putin reusite]. pana acu’ mergea fuarte bine cu lapte slab. dar fiindca cineva din casa vrea musli dar nu poate lapte sau chestii cu lactoza, am cautat gasit si achizitionat variante alternative. mai exact, Oat milk si Rice milk, cu calciu si vitamine. [stiu ca exista si lapte de soia, dar am un pitic pe creier care zice ca e eeky – fara sa-l fi gustat de fapt inca; poate i-o veni candva randul si lui]

laptele de ovaz e surprinzator de ok ca gust – cam ca laptele cu 0,1 % grasime de la noi, usor dulciu, un pic mai dens totusi. foarte bogat in fibre, foarte sanatos.

laptele de orez in schimb, e genial. e.. dulce si bun si mmmhhhhmmmmm. imi place mai mult decat laptele bovin, pe care cred ca o sa-l inlocuiesc cu noua gaselnita.

intre timp mi-a sarit si somnul. merg sa pun de-o cafea. 🙂

2 comentarii

  1. oh dear :)) la ora asta te trezesti? Realmente tupeu nu asa :))
    cauta si coconut milk, poate-ti place :))
    aici n-am vazt decat soia si nu pot sa cred ca dintr-o fasuica iese lapte oricat de tare m-as stradui, sau ca se lasa mulsa :))


    • @dush: apoi nici ovazu’ n-are ce stii ce tzatze, da’ mno ;))) m-am uitat dupa coconut milk, da’ n-am vazut. numai coconut oil, care se foloseste pentru deep-fry si care-i fuaaarte caloric si nesanatos, cica. rice milk is juuuuuuuuuuuuus perfect. 🙂



Lasă un răspuns

