h1

deci Ghitz’shuor

Aprilie 20, 2011

..sau cum sa gafezi ca o catzaua blonda, da’ blonda rrrrau. 

si deci prestam de zor pe ogorul companiei-mama saptamana trecuta. termene de predare, nebunii, concentrare maxima .. si la un moment dat au vorba romaneasca de undeva. ciulesc urechile, … trece un pic, iar o aud. era o voce de tanti, care povestea in dulshie grai moldoviniesc oaresh’ce de viitoarea ei vacanta la ceva cabana vietii din Retezat [parca] si despre neste examene si neste sesiuni. hm. ma prind ca proprietara vocilor e dupa un paravan de folie de protectie, unde se termina de amenajat palierul sediului nr. 2 din parcul industrial [da, e multa compania mama si se extinde]. 

pe urma aud o alta voce „romana”, ceva mai grosuta, da’ oarecum feminina, raspunzand si intraband la randu-i te miri ce. buun. imi vad de treaba, da’ din cand in cand razbate pana la mine dialogul celor doua, si mai rarut si cate-o nota masculina. 

intr-una din pauzele de cafia si dupa o scurta consultare cu Dansul*, ma hotarasc sa merg sa dau binete, ca doara deh.. suntem de-un neam. si imi iau cafiaua in brate, si ma duc sa-i salut.

trecem de introduceri, politeturi si alea-alea, ne prezentam [Marius din Bucuresti, fotograf la o companie de wedding planning, ajung manajer de proiect de amenajari interioare], mi-l arata in departare pe Ghitz’shuor din Sushiava, un rotofel imbujorat care gletuia de zor la pereti, pufnind ocazional de naduf si burtoc revarsat si care a dat din cap a „serus” intre doua rotocoale cu mistria pe pareti. sigura fiind ca auzisem si muieri prin zona [ma asteptam sa fie echipa de 4 in spatiu’ de amenajare, 2 ‘ndivizi si 2 madame], intreb: da’… gajicile unde vi-s? au program scurt azi? la care Ghitz’shor raspunde in dulshie si pitzigaiat grai moldoviniesc, ca de fata mare: cari fieti? suntim numa’ nuoi duoi aici… 

… da, asa stiu eu sa-mi fac „pretini”.

acu’ imi vine mie-a rade la toata pozna, da’ atunci pe moment taaaaaare mi-ar mai fi placut sa ma pot face mica-mica sa nu ma mai vad. am dat-o la dres mai pe urma cu Ghitz’shuor, da’ nu cre’ ca mi-am scos macar vreun smoc de blana din belea. eh. noi sa fim sanatosi.

[*in general ma feresc de a socializa cu romani de aici pe care nu-i cunosc personal dinainte sau care nu mi-au fost prezentati. e mai sigur asa. pe astia ii auzisem povestind toata ziua in romaneste fara sa stie ca ii pricepe cineva si erau chiar blajini si la locul lor]

Lasă un răspuns

