h1

Din bucatarie din regat – Salata caineasca de vinete

Septembrie 29, 2011

Cat am fost in Romania, nu cred ca am facut o singura data salata de vinete. Ca facea maica-mea sau ca nu-mi trebuia, n-am incercat veci. De cand am aterizat pe malul asta al baltii am facut de cateva ori si am reusit sa perfectez o reteta a mea. In cele ce urmeaza luati de cititi fisa retetei.

Ingrediente:

–          vinete [cat mai uniforme, desigur; alte recomandari n-am a da, le iau pe nimerite ca nu ma pricep fuoaaaarte tare la etimologia si anatomia lor; le iau din supermarket]

–          ceapa [rosie de preferinta, alba daca nu-i de ales]

–          usturoi [curatat si zdrobit la sfarsit]

–          patrunjel verde

–          marar verde [sau uscat, dupa disponibilitate si preferinta]

–          zeama de lamaie

–          sare

–          ulei [am incercat cu extravirgin de floarea soarelui, dar le da un gust amarui care nu-i foarte pe placul dansului asa ca am renuntat, cu toata sanatatea aferenta]

Modus operandi:

–          coptul: fiindca nu detin curte sau gratar, iar cuptorul mi-e electric, eu coc vinetele intr-o tigaie antiaderenta [de sacrificiu], pe aragaz, la foc mediu. Le coc dupa ochi, nu stau sa le suflu in codita si de obicei imi nimeresc chiar bine.

–          dupa ce le scot din tigaie, le pun cu tot cu coaja intr-o sita de plastic si le acopar cu folie sau o punga mai mare [sa se domoleasca si sa inceapa sa se scurga, ca nu-mi place sa ma frig la degete curatand la ele; nu, nu se amarasc si nu, nu patesc  aaabsolut nimic daca mai stau un pic cu coaja pe ele, pe testate, parol].

–          le las sa se scurga mult si bine, dupe care le toc de mama focului. Nu am tocator, dar am o paleta de-aia neagra de bagat in tigai anti-aderente si latura dansei e numa’ buna de dat in cap vinetelor.

–          pun vinetele intr-un bol mai mare/lighean de bucatarie/vailing [n-am idee care-i denumirea oficiala consacrata pentru ustensila asta ; L.E. : vas ?], pun nitica sare si incep sa le mestec un pic pana se « cremuiesc ». apoi adaug ceapa taiata marunt-marunt-marunt, patrunjelul verde tocat, usturoiul zdrobit, zeama de lamaie, mestecam-mestecam-mestecam, ajustez ce [si daca] mai e de ajustat, et voila. Salata caineasca de vinete. 

3 comentarii

  1. La multi ani sanatosi si fericiti !


  2. 🙂 eu nu mananc salata de vinete decat intr-un fel: cu maioneza, sare si ceapa. atat.
    ti-am citit si postul despre shaorma si mi-ai facut pofta, lasa ca maine fac si eu 😀


    • blo, asa facea si mama, da’ mie maioneza aia mi se pare prea greuta si consortul a cerut „fara maioneza”, de-asta am dat-o pe o varianta mai lejera. si in plus, mor dupa usutoi 😀 si patrunjel verde. sa-mi spui cum a iesit shaorma 😀



Lasă un răspuns

